Monday 29 December 2014

Allah makbulkan doaku .

                                      بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

Assalamualaikum sahabat .Hari ni Allah gerakkan hati untuk muhasabah diri . Hidayah Allah datang tanpa diduga . Hidayah ni dalam segala bentuk , sama ada sedar atau tidak . Tergerak hati untuk menonton video ceramah ustazah Fatimah Syarha yang dikongsikan oleh pengguna laman sosial Facebook .

Sedar tak sedar , hati ini ingin mendengar lagi dan mengenali lagi Ustazah Fatimah Syarha yang hebat orangnya . Digerakkan cursor mencari button youtube , jari aku rancak menaip laju nama Ustazah Fatimah Syarha . Beberapa klip video terpampang di laman youtube , yang menarik hatiku adalah ceramah yang bertajuk "Kolokium Cinta, Belia Dan Sosial 2014 di UTM" . Aku teruskan mendengar sehingga tiba di satu bahagian yang memaparkan bingkisan cerita AKU ADA WALI .Yang sedikit mencuri perhatianku . Belum sempat aku habiskan ceramah tadi , segera aku menaip mencari Cerita Aku Ada Wali . Cerita yang mempunyai intipati yang sangat menarik . Soal syariat , fiqh wanita dan sebagainya . Drama yang ditayangkan di tv Alhijrah , skripnya ditulis sendiri oleh Ustazah Fatimah Syarha . Sangat memberi kesan pada jiwa . Sini aku kongsikan episod pertama drama Aku Ada Wali yang mempunyai mesej tersendiri .



Syabas ustazah , Sebuah drama yang banyak memberi pengetahuan dan pengajaran . Alhamdulillah Ya Allah , sikit sebanyak ilmu aku perolehi dari situ . Dari situ aku belajar erti cinta mengikut islam . Dan Alhamdulillah juga , melalui apa yang aku pelajari hari ni . Dia mulai faham apa sebenarnya yang aku mahukan . Alhamdulillah , doa aku dimakbulkan . Alhamdulillah Ya Allah .

Alhamdulillah , seronok sebenarnya menerokai islam yang sebenarnya . Satu perasaan yang tak dapat digambarkan dengan kata kata . Doakan aku terus istiqamah dalam mencari redha Allah . Bukan aku cuba berlagak alim , cuma aku belajar memperbaiki diri . Cuba untuk berubah kepada yang lebih baik . Satu perjuangan yang hakiki . Semoga bermanfaat untuk dikongsikan dengan kalian .

Wallahu'alam 

No comments:

Post a Comment